pátek 22. listopadu 2013

Arthropoda, orchidaceae, reptilia a parabellum

Dnes jsme si pronajali na odpoledne auto s řidičem (což tady není tak drahé) a vyrazili kus za Chiang Mai a především za zábavou. Naše první zastávka byla v muzeu hmyzu. Kdo mě znáte, jistě víte, jak mám hmyz rád. Proto jsem byl rád, že většina exponátů byla bezpečně přišpendlena k bílému podkladu. Včetně pružníků. První část expozice byla věnována zejména motýlům a broukům. Pak přišla ještě příjemná voliéra pro motýly, kde největším nebezpečím byla kluzká stezka. Motýlů tam poletovalo spousta a občas si i sedli na nás. Adélky se jeden vůbec nechtěl pustit a při odchodu jsme ho museli poměrně razantně setřást. No ale pak nám začala průvodkyně nabízet na pochování různé hmyzáky. Barevnou chlupatou housenku, kudlanku nábožnou (Buddhistickou), jinou kudlanku, nějakého vzácnějšího brouka, strašilky a vše vyvrcholilo štírem. Takovým, jakého jsme potkali na Samui. On je jedovatý, ale ne smrtelně. Jenom to prý pár dnů kurevsky bolí. No průvodkyně říkala, že tenhle je ospalý, tak nás nebodne. A měla pravdu, i když bůhví jak bezpečný pocit jsem z toho neměl. Ale tady je stejně větší nebezpečí na silnici než od jedovatých tvorů. 
Po hmyzí zoo jsme si jeli zastřílet. No, nakonec jenom já. Adélku to moc nebaví. Zvolil jsem Glocka 19. Měli tam ještě Colta 1911 (.45 ACP), nějaký pochybný subkompakt (pro thajskou velikost ruky) a revolvery .44 a .38. Já jsem zůstal u osvědčené devítky moderní konstrukce. Chtěl jsem střílet do nabízečů sak, ale vnutili mi papírový terč. Dvakrát jsem dostal nábojnicí do hlavy, takže jsem možná dělal něco blbě, ale Thajec říkal, že very good. No, řekněte taky člověku s nabitou pistolí něco jiného...
Po střelnici jsme jeli na farmu orchidejí. Bylo jich tam, až oči přecházely. Kromě orchidejí jsme potkali i volně se plazícího hada. Vyfotil jsem ho z uctivé vzdálenosti, ale on stejně zdrhal. Asi se mě bál. Přitom glocka jsem nechal na střelnici...
Po návratu do hotelu jsem ukazoval fotku hada paní majitelce. Bohužel, nebyla si jistá. Hnědý, asi metrový had podle ní může být jak (v této velikosti) neškodná krajta, tak i některý z jedovatých hadů. Internet říká to samé.
Mám samozřejmě spoustu fotek. Možná až moc. Ale to až příště. 

Žádné komentáře:

Okomentovat